Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012

Θηλασμός μετ'εμποδίων (μέρος 1ο)


Πάντα ήθελα να θηλάσω το μωρό μου. Πριν ακόμα μείνω έγκυος... Για την ακρίβεια, πριν ακόμα σκεφτώ το ενδεχόμενο να μείνω έγκυος!! Βέβαια τότε δεν είχα ιδέα πόσο δύσκολο (ή εύκολο) μπορεί να είναι.!

Γέννησα σε ένα ιδιωτικό μαιευτήριο συμβεβλημένο με τον ΕΟΠΥΥ. Όταν ακόμα με ράβανε (φυσιολογικός τοκετός), η μαία άφησε το μωρό στο στήθος μου. Η μικρή σταμάτησε να κλαίει αμέσως και προσπαθούσε να ανοίξει τα ματάκια της.
Την έβαλε στο στήθος μου και το μικροσκοπικό μου πλασματάκι άρχισε να κάνει θηλαστικές κινήσεις. Μα που ξέρει; Ποιος κρυμμένος γενετικός κώδικας, ποιο ένστικτο επιβίωσης την ωθεί λεπτά μετά τη γέννηση να αναζητήσει το στήθος μου;

Αφού τελείωσε η κοπτική-ραπτική με βάλανε σε ένα δωμάτιο και με αφήσανε περίπου 1,5-2 ώρες με το μωρό αγκαλιά να προσπαθεί να θηλάσει. Προσπαθούσα να το βάλω στο στήθος και όλο το έχανε. Αλλά παρ'όλη την ταλαιπωρία της γέννας, τόσο εγώ όσο και το μωρό μου προσπαθήσαμε σκληρά να αντεπεξέλθουμε στον πρώτο αυτό θηλασμό.

Μετά την πήραν για να την καθαρίσουν, να κάνουν τις απαραίτητες εξετάσεις και μου την ξαναφέρανε. Τις επόμενες 3 μέρες και νύχτες προσπαθούσα απεγνωσμένα να την βάλω να θηλάσει. Εκείνη κάθε μέρα όλο και πιο κίτρινη, κοιμόταν στην αγκαλιά μου και δεν ξυπνούσε με τίποτα.
Την πρώτη μέρα ο ίκτερος ήταν 4-5. Η Παιδίατρος δεν ανησυχούσε και οι μαίες προσπαθούσαν να τη βάλουν στο στήθος μου και να την ξυπνήσουν για να φάει αλλά όχι με μεγάλη επιτυχία.

Τη δεύτερη μέρα ο ίκτερος πήγε 10! Η παιδίατρος ήταν ανήσυχη και μου πρότεινε να της δώσω ξένο γάλα. Το μωρό έχανε βάρος και δεν μπορούσε να θηλάσει γιατί απο τον ίκτερο είχε υπνηλία.
Το βράδυ εκείνης της μέρας και αφού είχαμε κλείσει 2 εικοσιτετράωρα μη-θηλασμού, ήρθε μια μαία με ένα ηλεκτρικό θήλαστρο.!
Πενήντα λεπτά μετά είχα καταφέρει μετά βίας να βγάλω 25 μλ γάλα. Το μωρό τα ήπιε με μεγάλη ευκολία και φυσικά ξανακοιμήθηκε.

Την τρίτη μέρα (που θα φεύγαμε απο το μαιευτήριο) η παιδίατρος ήρθε πολύ αναστατωμένη να μου πει οτι ο ίκτερος έχει φτάσει στο 12 και το μωρό έχει χάσει το 10% του βάρους του και οτι πρέπει να πάρει ξένο γάλα. Η μαία μου έφερε ένα μπουκάλι από το γάλα που δίνανε εκεί και μια θηλή. Εγώ της ζήτησα το ηλεκτρικό θήλαστρο.

Κάθε 3 ώρες έβγαζα γάλα και της το έδινα. Σιγά σιγά η ποσότητα αυξήθηκε μέχρι που λίγο πριν βγω απο το μαιευτήριο είχα φτάσει τα 50μλ.

Λίγες ώρες πριν φύγουμε η μητέρα μου πήγε και βρήκε τη διευθύντρια της μονάδας νεογνών του νοσοκομείου και της ζήτησε να έρθει να δει την μπέμπα. Εκείνη ήρθε και μου είπε : " είναι απόλυτα φυσιολογικό να κάνει ίκτερο το μωρό, αφού έχετε ασυμβατότητα ομάδας αίματος"! Ε; Τι; Ορίστε; Συγνώμη κύριε ποιός είστε;;;;
Η παιδίατρος που ερχόταν ανήσυχη και μου έλεγε να της δώσω γάλα δεν το ήξερε οτι έχουμε ασυμβατότητα αίματος;;;
Ο γυναικολόγος μου που ήξερε την ομάδα αίματος τη δική μου αλλά και του άντρα μου δεν ήξερε οτι μπορεί να συμβεί αυτό;
Δεν θα έπρεπε να με έχει ενημερώσει κάποιος κι εμένα;;;;;;!!!!

Φύγαμε απο το μαιευτήριο, αγόρασα ένα ηλεκτρικό θήλαστρο και πήγαμε σπίτι. Κάθε 3 ώρες έβγαζα όσο γάλα είχα και στα 2 στήθη και ταίζα το μωρό. Την επόμενη μέρα πήγαμε πάλι για εξέταση. Ο ίκτερος ήταν στο 15!!!

- θα την κρατήσουμε στην εντατική μονάδα. Μπορείτε να έρχεστε να την ταίζετε αλλά δεν επιτρέπεται ο θηλασμός επειδή έχει ίκτερο και κατ'επέκταση λήθαργο.

Κάθε 3 ώρες ήμουν εκεί όλη μέρα να βγάζω γάλα με το θήλαστρο και να την ταΐζω. Το βράδυ που δεν άντεχα να πηγαινοέρχομαι μάζευε το γάλα ο άντρας μου και το πήγαινε να την ταΐσουν οι νοσοκόμες. Το επόμενη πρωί πάλι τα ίδια. Κηφισιά - αμπελόκηποι πρέπει να το έκανα και 15 φορές σε 2 μέρες.

Ευτυχώς μετά την 4η μέρα είχα πάρα πολύ γάλα, οπότε έβγαζα 200μλ σε μια φορά και μπορούσα να αφήσω πολύ γάλα ώστε να είμαι σίγουρη ότι όσο και να πεινάσει το μικρό μου δεν θα χρειαστεί να πάρει ξένο γάλα.

Την επόμενη μέρα ο ίκτερος ήταν 14 αλλά με άφησαν να πάρω το μωρό σπίτι. Αχ, τι ανακούφιση!!
Δεν θα πεθάνει!! Ο ίκτερος άρχισε να πέφτει!! Τρώει 60-100μλ τη φορά και είναι όλο και πιο πολύ ξύπνια!

Συνέχισα να βγάζω με το θήλαστρο και να την ταΐζω με το μπιμπερό μέχρι που έκλεισε 2 εβδομάδες και ανέκτησε το βάρος γέννησης. Την έβαζα στο στήθος 1-2 φορές τη μέρα για να έχει μια επαφή.... Αλλά την τάιζα και άλλες 8 περίπου με το μπουκάλι.

Και φτάσαμε αισίως τις 2 εβδομάδες και το βάρος γέννησης!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου